Pengerusinya Mohamad Sabu berkata, pihaknya sudah bermesyuarat dengan Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainuddin Ahmad dan beliau memberi jaminan untuk mematuhi Seksyen 15(1)Akta Perhimpunan Aman 2012. 

"Penganjur dan peserta tidak dibenarkan melakukan sebarang perbuatan atau memaparkan pernyataan yang menimbulkan perasaan tidak puas hati atau mengancam ketenteraman orang awam," katanya kepada pemberita selepas pertemuan dengan Zainuddin di sini. 

Beliau memberi jaminan hanya 30,000 peserta sahaja dibenarkan masuk ke dalam stadium itu seperti ditetapkan pihak pengurusan stadium itu. 

"Peserta dibenarkan membawa sepanduk dan kain rentang tetapi dengan syarat tidak menggunakan kata-kata yang boleh menimbulkan unsur keganasan," katanya. 

Zainuddin pula berkata PDRM akan sentiasa memantau keadaan demi keselamatan orang awam sepanjang himpunan itu. - BERNAMA 

Mokasih Berito Harian Yooooo.....

Esey takdo maso nak poie menyomak ko stadium tuh doh...wat po kemarahan oghang key el....tak pasal-pasal jalan jem teruk...poie kobun tanam ubi laie banyak faedah ea..dari buek horuk kek sano.....wakakakak