Friday, January 4, 2013

Laaa...Patutlah Sawit Jual Kepada Israel...



Hari tu..member aku ajak pergi Wisma Felda, Ada kumpulan nak berkampung depan Wisma....sebab tak puashati dengan Tan Sri Isa dengarnya,,,,sampai kat Wisma aku port kat jejantas...sebab kat situ clear sikit sbb tinggi kan...kira-kira jam 2.30 petang mulanya satu kumpulan yang bawak banner dan sepanduk...aku tengok pada banner tu tulis kami menyokong kepimpinan YAB PM dan Felda...ni kumpulan yang sokong felda rupanya....selang beberapa minit...ada kumpulan berarak sebahagian besar memakai baju oren yang datang dari arah lampu isyarat persimpangan JUPEM/WISMA FELDA dengan melaung-laungkan UNDUR UNDUR, UNDUR ISA....mereka berarak dengan patung yang disalib dengan wajah seiras dengan Tan Sri Isa...heran jugak di Zaman yang semakin maju dan Islam semakin mendapat tempat dihati Umatnya ada golongan yang Agak kurang ajar sekali bila mereka mengusung patung berwajah Isa Samad yang digantung seolah-olah menyerupai Pengerusi Felda ini disalib seperti Jesus . Apa dh jadi dgn golongan yang mengaku memperjuangkan islam ni..??



aku sempat ambik  beberapa gambar reaksi dan gelagat kedua-dua kumpulan..lepas memorundum diserahkan kedua-dua kumpulan pon diarah bersurai oleh polis...aikkkkkkk kawan aku tanya aku, kata nak berkampung..dan nak lambak depan wisma felda setan buah sawit..aku hanya mampu memandang wajah aku dengan muka yang sinis...aku tanya orang sebelah aku yang sama saksikan gelagat 2 kumpulan ni...mengapa takada buah sawit seperti yang digemburkan dalam arus media...kata abg tu..." Mana nak ada, mana nak cekau buah sawit tuh..kebun dia pon FELDA YANG URUSKAN..lagi cakap lebeyyy"...aku hanya mampu terangguk2 sambil tersenyum...Patutlah ada banner yg  mengelarkan budak tu PETUALANG...mcm2