Saturday, December 8, 2012

Afdlin Shauki Ke Gaza..Mengapa Tidak Bob Lokman...??


Aku dok belek-belek gambar Bro Afdlin Shauki, di Gaza yang di Upload dalam FB beliau,
jelas kelihatan kemusnahan yang dasyat berlaku disana.Tindakan tidak berperikemanusiaan yang dilakukan oleh tentera Zionis terhadap penduduk Gaza memang dikutuk oleh masyarakat dunia.





Di Malaysia aman sejahtera, kita boleh kemana sahaja kita suka, asalkan jangan melanggar undang undang negara...tetapi ada juga orang tak suka..aku jadi hairan bin ajaib..





nah..tgk ni..pejuang muda Briged Hassam..mengikut tulisan Afdlin Shauki..Untuk pengetahuan semua bukan mudah nak menjadi mujahideen seperti di briged al Qassam tetapi, antara syarat minimum, sembahyang subuh berjemaah selama 6 bulan tak tinggal, wajib mempraktikkan semua yg fardhu, wajib mempraktikkan semua yg sunnah dan pada ketika itu baru boleh di pertimbangkan untuk menjadi salah seorang pejuang islam yg terpilih. Itu pun ramai yg kena reject. Subhanallah.

Aku tertarik pertanyaan kawan aku seorang ni..Mengapa Afdlin Shauki yang pergi Gaza....Bukan nyer Bob Lokman??..Aku senyum dan mengurut ngurut janggut ku sejemput...mengapa ya??

Aku tertarik pertanyaan kawan aku seorang ni..Mengapa Afdlin Shauki yang pergi Gaza....Bukan nyer Bob Lokman??..Aku senyum dan mengurut ngurut janggut ku sejemput...mengapa ya??

wakakakaka...Bob Lokman kan sibuk kempen...nak beri kesedaran mana sempat nak ambil tahu pasal Gaza ni...dia hanya tahu berapa berat tin milonya sahaja...berapa ramai yang menghulur...lebat ke tidak....tidak cukup masa nak fikirkan pasal Gaza....kih kih kih, tahniahlah Bro Afdlin Shauki..lu terbaik bro...bukti tak perlu banyak mulut....kalau betul ikhlas..terus pergi...bukan dok tembak sana sini..kelasssssssssssssssssssss....